Det er jo sindssygt spændende

Gribskovs nye borgmester, Anders Gerner Frost (Lokal) mener, at partipolitik er overflødigt i kommunalpolitik, som han i øvrigt synes er ”sindssygt spændende”. Også selv om han skulle starte sin første periode med en genopretningsplan.

Anders Gerner Frost: ”Vi skal have sat speed på vores udstykning­er, så vi kan få nogle nye borgere herop i en fart, der kan bygge deres drømmehus og blive en del af vores dejlige lokalsamfund.” Foto: Jakob Carlsen
26. 04. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Tom Ekeroth

Noget af det første Anders Gerner Frost gjorde, da han blev borgmester med lokallisten Nyt Gribskov, var at rykke borgmesterkontoret fra første sal og ned i borgerhøjde. For det er borgernes liv, muligheder og drømme, det handler om.

Selv om den 42-årige borgmester (og ejendomsmægler) oprindelig var konservativ, er han ikke ideologisk. Han synes, at partifarverne er overflødige i lokalpolitik, og han er ganske vist blevet tilbudt opstilling til Folketinget et par gange, men det er slet ikke interessant for ham: