Skole

Elever skal lære Danmark bedre at kende

Til efteråret skal 4. klasser fra flere kommuner sendes rundt i landet på minidannelsesture. I Viborg Kommune satses der på en dobbelt effekt af pilotprojektet.

09. 05. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Rudi Holm

Fuglelivet i Tipperne ved Ringkøbing Fjord, Den Gamle By i Aarhus, fiskeriet ved Torup Strand, Den Fynske Landsby i Odense og Statens Museum for Kunst i København. Det er blot nogle få af de steder, som en række udvalgte 4. klasser til efteråret får mulighed for at lære nærmere at kende i skoletiden.

– Vi lever i en tid, hvor danskerne rejser rigtigt meget ud i verden og får forskellige oplevelser. Men vi har jo et fantastisk land selv, og jeg mener, at det er meget godt at kende sit eget land, når man drager uden for Danmarks grænser og ud i verden, siger kulturminister Mette Bock (LA).