Ledelse
Navne

Jeg er bedre til samarbejde end konflikt

Næstveds tidligere børne- og kulturdirektør, Per B. Christensen, gør på forhånd klart, at hans opgave med at levere et nyt grundlag for en arbejdstidsaftale for lærerne kun kan lykkes, hvis parterne kommer op af skyttegravene.

– Jeg er både glad og en lille smule beæret – det er man i min alder – over at få opgaven som formand for undersøgelseskommissionen om lærernes arbejdstid. Foto: Niels Hougaard
09. 05. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Da 61-årige Per B. Christensen for et år siden stoppede som direktør i Næstved Kommune, fortalte han i et interview til Danske Kommuner, at han var glad for udsigten til at gå fra at have haft halvandet fuldtidsjob til kun at arbejde halv tid. Lige siden er opgaver stille og roligt diffunderet hen til ham. Senest er han blevet udset til som formand for en undersøgelseskommission at løse den usædvanligt komplicerede opgave med at få skaffet et grundlag for en ny arbejdstidsaftale til knap 42.000 lærere.

En håndfuld gode folk

Og allerede inden han er gået i gang med opgaven, vil han gerne lige modificere begrebet kommission.