Byråd

Byrådsmedlemmer vil udviske flere års beslutninger

To byrådsmedlemmer vil have Randers Kommune til at undersøge, om mere end tre års udvalgsarbejde skal kendes ugyldigt. Det sker efter de tre i en byretsdom fik medhold i, at en omkonstituering i 2015 var ugyldig.

25. 05. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen og Amalie Guldborg Olesen

To et halvt års arbejde i udvalg i Randers Byråd skal viskes ud, mener to byrådsmedlemmer. I starten af april afgjorde Retten i Randers nemlig, at en omkonstituering af Randers Byråd i juni 2015 var ugyldig.

Med byretsdommen i baglommen, vil de to byrådsmedlemmer Kasper Fuhr Christensen (Lokal) og Bjarne Overmark (Lokal) nu have kommunens forvaltning til at undersøge, om beslutninger truffet i de udvalg, der blev nedsat efter omkonstitueringen, også er ugyldige.