God ledelse er afgørende for sygefraværet

HR-chefernes formand Kim Nissen er glad, men også lidt overrasket over, at sygefraværet fortsat falder i en tid med mange reformer, effektiviseringer og besparelser. Og så har han store forventninger til Ledelseskommissionen, for god ledelse er den bedste kur mod sygefravær.

25. 05. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Admin User, umbraco@cabana.dk

Hvis man skal gøre noget effektivt for at sænke sygefraværet i kommunerne, ligger bolden hos ledelsen, og derfor har formanden for Foreningen af offentlige HR-chefer, Kim Nissen, store forventninger til de anbefalinger, som Ledelseskommissionen kommer med om nogle uger.

– De anbefalinger vil have stor indflydelse på det her tema, for hvis ikke vi får den rigtige ledelse i fremtiden, så vil sygefraværet være et konstant tema. Er der noget, der kan hjælpe på sygefraværet i kommunerne, så er det målrettet ledelse, som kan kommunikere, hvad kerneopgaven og fagligheden handler om, og som kan have fokus på trivsel og sundhed.