Byråd

Nysgerrighed gavner min virksomhed og politik

Maybritt Toft Pedersen fra Den Sociale Fællesliste har egen virksomhed med 170 ansatte. At finde balancen mellem at være politiker og erhvervsdrivende er vigtigt for hende, og hun erklærer sig gerne inhabil en gang for meget i sager om erhvervslivet.

Foto: Rebild Kommune / Allan Mortensen
25. 05. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sascha Reiffenstein Petersen

Når 41-årige Maybritt Toft Pedersen står over for udfordringer i sit arbejde, kan hun ikke lade være med stille spørgsmål til sine kunder. Som direktør i Terndrup Taxa & Turistbusser A/S er hun blandt andet i kontakt med forvaltninger fra adskillige kommuner og kørestolsbrugere, som virksomheden sørger for liftbusser til.

– Når jeg taler med kunder og forvaltninger, spørger jeg gerne helt ind til opgaven for at kunne klæde mine egne medarbejdere på til at løse opgaven optimalt. Så kommer jeg ind bag om paragrafferne om for eksempel handicap- og specialkørsel og får en viden, som jeg kan bruge til at være med til at forbedre vilkårene for borgeren og lette arbejdet for forvaltningen, siger Maybritt Toft Pedersen, der er medlem af børne- og familieudvalget og handicaprådet i Rebild Kommune, hvor hun er valgt ind for Den Sociale Fællesliste.