Byråd

Vi finder hinanden på kryds og tværs

Engang var det stedet, hvor man råbte, skreg og smed stole efter hinanden. I dag er Københavns Rådhus præget af en generation af politikere, som ”brænder for sagen og finder hinanden på kryds og tværs”, siger Cecilia Lonning-Skovgaard (V), beskæftigelses- og integrationsborgmester. Her fortæller hun om at være borgmester i Danmarks største kommune.

Foto: Jakob Carlsen
07. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Tom Ekeroth

Udsigten er ærkekøbenhavnsk, Tivoli. Og kontoret viser, at Martin Nyrop var her. Arkitekten, som ikke bare tegnede, men blandede sig i alt på Københavns Rådhus. På den gode måde, for rummet er fantastisk med sit træværk, dekoration og møbler.

– Et fantastisk sted at sidde, et fantastisk hus, og den her post passer mig så godt politisk, professionelt og interessemæssigt. Jeg kunne ikke være et bedre sted. Jeg har jordens bedste job, siger Cecilia Lonning-Skovgaard (V), beskæftigelses- og integrationsborgmester i landets største kommune.