Arbejdsmarked
Ledelse

Direktøren går på forældreorlov i fire måneder

Som direktør i Favrskov Kommune er Rasmus Møller på et niveau, hvor man ikke lige kan slippe sit arbejde 100 procent. Men når det er sagt, så har han tænkt sig at holde fire måneders ferie og forældreorlov med sin ni måneder gamle søn. Og vikaren er fundet.

Foto: Asbjørn sand
20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Fra 1. august og fire måneder frem vil Rasmus Møller skifte hjørnekontoret i Favrskov Kommune ud med legestue for fædre og babysalmesang i den lokale kirke. Den 44-årige direktør for børn- og skoleområdet skal holde kombineret ferie og forældreorlov med sin til den tid ni måneder gamle søn, Sigve, hjemme i Aarhus.

– Jeg glæder mig bare vildt til at få tid sammen med ham. Man knytter et helt andet bånd ved at være sammen så mange timer. Det kan man også gøre på andre måder, men det er en unik mulighed at kunne tage forældreorlov, siger Rasmus Møller i telefonen fra rådhuset i Favrskov.