Ledelse

Et fælles sprog for god ledelse

Kommunaldirektør Lisbeth Binderup, Skanderborg, er glad for, at ledelseskommissionen stiller skarpt på ledernes forpligtelse direkte over for borgerne. Og så er hun godt tilfreds med, at anbefalingerne taler lige ind i den hverdag, som kommunale ledere står i.

Lisbeth Binderup, kommunaldirektør i Skanderborg Kommune. Arkivfoto
20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Ledelseskommissionens rapport skulle allerede have været klar til offentliggørelse for et halvt år siden. Men overenskomstforhandlingerne og de mange uger med forhandlinger i forligsinstitutionen betød, at kommissionen fik længere tid til sit arbejde, og det har klart været en fordel. Det mener kommunaldirektøren i Skanderborg Kommune, Lisbeth Binderup.

– Det har været en stor fordel, at der kom til at gå så lang tid, og kombinationen af, at kommissionsformanden, Allan Søgaard Larsen, personligt har en stor åbenhed og er en dygtig kommunikator, har været med til at fange mange ind i debatten. Og så gælder det også, at når noget nyt skal implementeres, så skal det i virkeligheden gøres før, det nye lanceres, og den proces er allerede i gang, siger kommunaldirektøren.