Byråd

Ideologier er vores politiske kompas

Som skoleleder er Tina Mandrup vant til at få enderne til at mødes både økonomisk, relationelt og strategisk. Det skal hun nu vise som Venstres nye borgmesterkandidat i Lejre Kommune. Hun er blevet overrasket over den gode tone og samarbejde byrådsmedlemmerne imellem, og også over hvor få der er forankret i deres ideologiske fundament.

– Man skal altid forbeholde sig retten til at blive klogere, mener Tina Mandrup. Arkivfoto
20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Amalie Guldborg Olesen

Det har altid været ambitionen, at Tina Mandrup (V) ville ind i politik. Så da børnene var blevet teenagere, og der var nok tid at give af, valgte hun at give det et skud. Blot fem måneder efter årets start i Lejres kommunalbestyrelse er hun desuden blevet valgt som Venstres nye borgmesterkandidat i kommunen. Tina Mandrups egen vision er at være borgmester for hele kommunen og samle den i ét stort fællesskab. For hende at se eksisterer de gamle kommunegrænser stadig i borgernes bevidsthed, især når nye tiltag skal prioriteres, og det ønsker hun at komme til livs. Lige nu sidder Venstre som mindretal, men målet er, at det skal vendes ved næste valg.

– Der ligger nogle høje forventninger, men det trives jeg også godt med. Med min erfaring som leder for cirka 120 medarbejdere og med ansvar for et større budget, er der tillid til, at jeg handler rettidigt og strategisk. Jeg er kendt for at sætte handling bag ordene. Jeg taler ikke blot om at udvikle min skole, jeg gør det – og jeg gør det sammen med mine medarbejdere, siger Tina Mandrup.