Idræt

Kommunerne skal have snuden i mountainbikesporet

Skoven er Danmarks største idrætsfacilitet, men den bliver stedmoderligt behandlet. De fleste kommuner har ikke blik for, at størstedelen af danskerne dyrker deres motion i naturen, mener konsulent i Danmarks Idræts Forbund.

Idrætsfaciliteter i naturen er billige i forhold til de traditionelle. Mountainbikeruter er stadig billige, selvom de er i den dyre ende af udendørsfaciliteter. Prisen ligger på mellem 100.000-150.000 kr. pr. km. Foto: Thomas Lekfeldt / Ritzau Scanpix
20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Borgmesteren og de andre politikere vil gerne med til skåltalen, når det nye mountainbikespor skal indvies, men det er langt fra sikkert, at kommunen har haft penge op af lommen.

Ofte er det den lokale mountainbikeklub, der med frivilligt arbejde, sponsorer og fondsmidler har fået projektet op at stå. Det mener i hvert faldt konsulent i Danmarks Idrætsforbund Casper Lindemann, der rådgiver kommunerne.