Byråd
Skole
Børn

Udvalg skal ud for at lytte og lære

KL’s Børne- og Undervisningsudvalg er begyndt at arbejde på en helt ny måde. Medlemmerne skal ud i landet for at ”lytte og lære” – hente erfaringer og møde udvalgsmedlemmer og embedsmænd fra hele landet. Første tur gik til Region Sjælland.

Arkivfoto
16. 08. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Tom Ekeroth

10. klasser, som drives af et business college med store ambitioner; en børnehave, som arbejder efter 10 pejlemærker; en anden børnehave midt i skoven, hvor børnene selv vælger, hvilke voksne de vil være sammen med; og en profil skole i fantastiske omgivelser.

KL’s Børne- og Undervisningsudvalg var på tur til fire kommuner i Region Sjælland for at se, lytte og lære og for at være udvalg på en helt ny måde.