Arbejdsmarked
Sundhed
Arbejdsmiljø

Folkesygdommen stress er en kommunal opgave

Hver fjerde dansker har stress, og det koster samfundet milliarder årligt. Københavns Kommune har siden 2015 haft gode resultater med stresstilbud. Seneste skud på stammen er et særligt tilbud til mænd omkring bålpladsen i Utterslev Mose.

Meditation kan jo godt dufte lidt feminint. Derfor har man i stedet for puder valgt bålplads­en ved naturværkstedet i Utterslev Mose som scenen for det særlige stresstilbud til mænd. Foto: Christoffer Regild
13. 09. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Det er magtesløsheden, der er det værste ved stress, mener 32-årige Kasper.

– Det er de simple ting, man ikke kan eller være i. Man er en dårlig version af sig selv som ægtemand, kollega og så videre, siger Kasper, der ikke ønsker at få sit efternavn med.