Sundhed
Arbejdsmiljø
Arbejdsmarked

Hvad er det værd at investere i stressramte?

Psykologen Christian Gaden Jensen har udviklet metoden til behandling af stress, der nu bruges i seks kommuner. Forskeren har nu fokus på at udregne de økonomiske gevinster ved kommunale stresstilbud.

13. 09. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Han er manden bag metoden Åben og Rolig, som de bruger i København, Aalborg, Mariagerfjord og Skanderborg med gode resultater. Yderligere to kommuner er i gang med at implementere metoden med hjælp fra Christian Gaden Jensen, psykolog og postdoc på Københavns Universitet.

De svære tal

Tal og fakta kan være svære, når man taler om stress. Fænomenet er i vækst, og luften svirrer med tal og undersøgelser fra pensionsselskaber, fagforeninger og interesseorganisationer.