Ledelse

Skal der være liv på Læsø

Læsø fik Danmarks første DF-borgmester i form af Karsten Nielsen. Men den historiske begivenhed er blevet overskygget af en skrantende økonomi, der ifølge borgmester­en risikerer at true Læsøs selvstændighed.

– Jeg tror ikke, partiet så Læsø som det mest oplagte sted at få en borgmesterpost. Og de havde nok regnet med at få nogle flere, men de endte jo med kun mig, siger Karsten Nielsen. Foto: Martin Lehmann / Ritzau Scanpix
27. 09. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Uden erfaring fra lokalpolitik blev Karsten Nielsen (DF) borgmester i Danmarks mindste kommune, Læsø. Og det har vist sig at være lidt af en uriaspost at stå i spidsen for en aldrende befolkning og en skrantende økonomi.

Det er i hvert fald bagtæppet, da Danske Kommuner møder ham på borgmesterkontoret i Byrum på Læsø.