Sundhed
Beskæftigelse

Borgere på Sygedagpenge får lov til at tale ud i Syddjurs

Borgere på sygedagpenge er trætte af skiftende sagsbehandlere og af at blive mistænkeliggjort. De vil gerne have mulighed for at skifte sagsbehandler, hvis kemien ikke er i orden, og så vil de gerne kunne trække en kop kaffe.

Illustration: Morten Voigt
07. 02. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

I november inviterede Syddjurs Kommune som et forsøg 30 sygedagpengemodtagere til et dialogmøde for at få deres input til, hvordan sagsbehandlingen kan blive bedre. Da mødet var slut, blev der foretaget en hurtig evaluering, hvor deltagerne kunne give mødet karakter fra 1 til 10, hvor 10 var det bedste. Evalueringen gav et flot gennemsnit på 8,42, og det var en positiv overraskelse for Syddjurs Kommunes chef for Erhverv og Beskæftigelse, Mette Vestergaard Byskov.