Klima
Børn
Dagtilbud

Lokalpolitikere siger nej til veganer-mad

Forældre skal ikke kunne kræve, at daginstitutionen serverer plantebaseret mad for deres børn. Det mener et overvældende stort flertal af kommunalpolitikerne. Generalsekretæren for Dansk Vegetarisk Forening frygter, at veganske børn tvinges til at spise kød eller gå sultne hjem.

21. 02. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

Klima, dyrevelfærd og grøn mad er på dagsordenen i den offentlige debat. Senest i Aarhus, hvor et flertal i byrådet kort før jul stillede forslag om, at borgerne altid skulle have mulighed for at vælge et plantebaseret måltid i de kommunale køkkener. Et forslag, der blev trukket tilbage efter heftigt debat om blandt andet vegansk mad i vuggestuer.