Gå til hovedindhold
Velfærdsteknologi
Sundhed

VR-teknologi skal lære os om drukvaner

Virtual Reality eller VR vinder indpas i velfærdsteknologien, men også psykiske sygdomme og gode vaner kan have gavn af den spirende teknologi.

VR-filmen er blevet til i samarbejde med cirka 35 elever fra Askov Højskole og Efterskole, der agerer gæster til ungdomsfesten. Foto: fra undervisningsmaterialet
21. 02. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Signe Rosa Skelbæk

Det lyder måske syret, at unge i fremtiden skal lære om gode alkoholvaner gennem VR-videoer, men om få måneder er det formentlig en realitet. Lektor og ph.d. Gunver Majgaard står i spidsen for et nyt projekt, der baseret på videooptagelser med 360-graders-kameraer skal give unge en troværdig og realistisk oplevelse af at være deltagere i en ungdomsfest, og hvor de valg, de tager, får konsekvenser for filmens handling. 

Efter hendes opfattelse har VR-teknologien potentiale, fordi den visualiserer konsekvenserne for de unge, filmene er henvendt til.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her