VR-teknologi skal lære os om drukvaner
Virtual Reality eller VR vinder indpas i velfærdsteknologien, men også psykiske sygdomme og gode vaner kan have gavn af den spirende teknologi.
Det lyder måske syret, at unge i fremtiden skal lære om gode alkoholvaner gennem VR-videoer, men om få måneder er det formentlig en realitet. Lektor og ph.d. Gunver Majgaard står i spidsen for et nyt projekt, der baseret på videooptagelser med 360-graders-kameraer skal give unge en troværdig og realistisk oplevelse af at være deltagere i en ungdomsfest, og hvor de valg, de tager, får konsekvenser for filmens handling.
Efter hendes opfattelse har VR-teknologien potentiale, fordi den visualiserer konsekvenserne for de unge, filmene er henvendt til.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her