Byråd
Valg

At være viceborgmester er godt for valgkampen

Med Susanne Dyreborg (DF) har Esbjerg Kommune fået en 1. viceborgmester, som elsker at holde tale, underholde og gøre folk glade. Hun er glad for det udadvendte job, som flugter godt med, at hun stiller op til Folketinget og snart er i åben valgkamp.

Det er meget ærefuldt at være viceborgmester. Jeg er stolt over, at jeg må få lov, og jeg er så ked af, at min mor ikke lever, så hun kunne opleve det, siger 1. viceborgmester Susanne Dyreborg. Privatfoto
07. 03. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

– At være viceborgmester er nok verdens fedeste job.

Sådan lyder det veloplagt fra 1. viceborgmester Susanne Dyreborg (DF), efter at hun har fundet frem til et fredeligt hjørne med et par lænestole på 2. sal i Esbjerg Kommunes rådhus. Og så forklarer hun sig lidt nærmere.