Transport
Teknik
Affald & genbrug

Elbiler tager skraldet på Frederiksberg

Elskraldebiler har forbedret miljø og arbejdsmiljø i Frederiksberg Kommune.

Afdelingschef Ole Philip fra Frederiksberg Gartner- og Vejservice er meget tilfreds med de fem 100 procent eldrevne komprimatorbiler. Foto: Poul Erik Pedersen
07. 03. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Rudi Holm

Eldrevne skraldebiler har i mere end fem år trillet rundt i Frederiksbergs gader og samlet borgernes husholdningsaffald ind. Det har ikke alene haft en god indvirkning på miljøet. Bilerne mindsker også støjniveauet i den tætbebyggede by, og så er de lydløse køretøjer langt rarere at køre i for skraldemændene end de traditionelle dieselbiler.

Alt i alt en succeshistorie, mener afdelingschef for Gartner- og Vejservice, Ole Philip i Frederiksberg Kommune.