Byggeri
Unge
Byudvikling

Hej, vi mødes lige i Blixens

Aarhus Kommunes nye byggeri i Gellerup inviterer lokalbefolkningen inden for i sit smukke cafe- og restaurationsmiljø på stueplan. Nærmeste naboer er det livlige marked, Bazar Vest, og et helt nyt ungdomskollegie under opførelse.

Kontorlandskaber kan være støjende, selv om der er fastlagt en afstand mellem bordene. Men i Blixens er der også mange muligheder for at mødes i små grupper ude i den semioffentlige sfære, som det hedder. Foto: Hans Christian Jacobsen
09. 05. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

De lokale skolebørn har allerede fået øje på det nye spændende forvaltningshus, som Aarhus Kommune for relativt nyligt har taget i brug i forstaden Gellerup. De unge har især bemærket, at man kan gå lige ind fra gaden og lege i de gennemsigtige glas-elevatorer, der kører fra stue til 6. sal.

Men det var ikke lige tanken, at det nye hus skulle være en legeplads, så derfor har forvaltningen haft en ung kvinde med lokalkendskab ansat et par timer hver eftermiddag i halvanden måneds tid, for at hun kunne hjælpe de unge med at få stillet deres nysgerrighed i forhold til det nye hus og lære, hvordan de bruger det.