Ledelse
Byråd

Jeg forestillede mig, at jeg skulle lave noget om fra dag ét

May-Britt Andrea Andersen blev valgt ind i Esbjerg byråd for Konservative ved seneste valg. Hun var helt ny i politik, og virkeligheden i byrådssalen tog hende lang tid at vænne sig til.

May-Britt Andrea Andersen har jongleret titlen som mor og spidskandidat for Konservative. Begge nye roller skulle hun lære at kende samtidig. Foto: Torben Meyer
12. 06. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Signe Rosa Skelbæk

– May-Britt, hvad med dig? Cirka sådan lød det, da May-Britt blev præsenteret for spørgsmålet om, om hun ikke ville være Konservatives spidskandidat i Esbjerg Kommune ved det seneste kommunalvalg.

Svaret giver sig selv, for i dag sidder hun som formand for kultur- og fritidsudvalget og jonglerer livet som nybagt mor og byrådsmedlem, som om den sidste titel ikke kun var halvandet år gammel. Men helt bag på den konservative kom det ikke, at hun skulle ende i politik.