Kommunalvalg
Navne

Den konservative kronjuvel er røget

Efter et på alle måder historisk valg på Frederiksberg overtager Michael Vindfeldt (S) borgmesterposten, men med en bemærkelsesværdig magtdeling med Radikale Venstre. Konservative måtte med blanke øjne erkende nederlaget og tilbydes nu udvalgsformandsposter.

25. 11. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Det var, som om tiden gik langsommere end vanligt på valgaftenen på Frederiksberg.

Tirsdag nåede at blive til onsdag, inden resultatet var klar i hovedstadskommunen, hvor fordelingen mellem de to politiske blokke ved de to forrige valg har været ganske, ganske tæt. I 2017 manglede centrum-venstre blot 173 stemmer til at danne flertal.