Kommunalvalg
Navne

Jeg skal ikke revolutionere det hele

Lars Storgaard (K), der er nyvalgt borgmester i Favrskov, var selv overrasket over, at Konservative sprængte rammerne og gik fra to til seks mandater. Efter knap et døgns hårde forhandlinger sikrede han sig borgmesterposten, men han forestiller sig ikke, at den gyldne kæde vil afholde ham fra stadig at gå ind på den lokale kro og høre, hvad folk snakker om.

25. 11. 2021 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Måske tre og i bedste fald fire. Det var det antal mandater, Lars Storgaard (K) selv havde forventet, Det Konservative Folkeparti kunne opnå ved valget i Favrskov.

– Jeg sidder jo selv på andet mandat i denne periode, og det andet mandat fik vi på valgforbundet for fire år siden. Så det at komme op på tre ville næsten være en fordobling af stemmerne, fortæller Lars Storgaard.