Ingen frihed uden grænser
Efter to år med frisætning har Ole Lerke, der er skoleleder på Bohrskolen i Esbjerg, erfaret, at frisættelse i høj grad kræver nær ledelse og tydelige rammer. Fremfor at styre og give svar, skal ledelsen facilitere og spørge for at få idéerne til at vokse nedefra.
Umiddelbart ligner Bohrskolen i Esbjerg enhver anden skole. Eleverne strømmer ud i solen i det store frikvarter og kravler rundt på klatrestativer, gynger, spiller bold og griner.
Så hvad laver vi egentlig her? Det vil særligt skolens yngste elever også gerne vide, da vi kommer slæbende med fotoudstyr i lange baner til at sikre det bedste billede af skoleleder Ole Lerke. Svaret er, at vi er der, fordi de er særlige.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her