Borgerservice
Navne

Emil Simonsen fra Suspekt: Jeg er i dén grad barn af kommunen

Emil Simonsen, der er medlem af den kendte rapgruppe Suspekt, betragtede nærmest kommunen som familie. I barndomsbyen Albertslund oplevede han, at kommunen hjalp ham og andre unge på vej. I dag frygter han dog, at det kommunale fællesskab er ved at gå tabt.

Foto: Asger Ladefoged/Ritzau Scanpix

24. 08. 2023 - kl. 08:03
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

”Jeg elsker Albertslund for at være fundamentet i mit liv”, står der skrevet inde i et iturevet hjerte på det skilt, Emil Simonsen holder i hænderne.

Skiltet havde han, der også er kendt som Orgi-E fra rapgruppen Suspekt, i hænderne, da han i efteråret sidste år var tilbage i barndommens gader i Albertslund. Med bannere, børn og voksne i massevis og klare protester deltog han i en demonstration mod besparelser på børne- og ungeområdet.