Gå til hovedindhold
Digitalisering
Administration
Borgerservice

Ghita Nørby har fået nok af robotter og digitalisering

Digitaliseringen og robot-stemmerne i telefonen er for Ghita Nørby blevet billedet på, at menneskeligheden er forsvundet fra det offentlige. Hun savner samtale og menneskelig kontakt, når hun som almindelig borger søger hjælp. Og hun er ikke bange for at tale højt om det, hun ser.

Foto: Jakob Carlsen

24. 08. 2023 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Der går ikke mange øjeblikke, fra jeg er blevet budt ind i Ghita Nørbys hjem, før vi står i den folkekære skuespillers have. Under sommersolen fremstår den overdådige have, der rummer over 50 forskellige rosensorter, frodig og fuld af liv. For foden af haven ligger en skovsø, hvor en andefamilie sejler forbi, mens kvækkende frøer udgør et helt orkester i vandoverfladen.

På en skråning i naboens have ved siden af kører en robotplæneklipper og holder græsset veltrimmet.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her