På hovedet

Borgmester om møde med Obama: Jeg skal nødig ende som ham i Badehotellet, der bare står og siger: ”How do you do?”

Et besøg af en tidligere amerikansk præsident satte i marts Næstved på den anden ende. For borgmester Carsten Rasmussen (S) var det en helt særlig oplevelse at møde og snakke med Barack Obama. Mødet krævede god forberedelse og svedige håndflader.

14. maj 2024
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Marts 2024

15.12:
Jeg står på Næstved Banegård med en reporter fra P4 Sjælland og venter på bussen. Vi har aftalt med Movia, at der skal amerikanske og danske flag på busserne for at gøre opmærksom på, at der sker en hel masse ting i byen, når Barack Obama kommer på besøg. Klokken 15.14 kommer bussen, og jeg bliver interviewet, mens vi kører i bus. Jeg fortæller, at vi har besluttet at involvere hele byen og holde en kæmpe folkefest.

Foto: Næstved Kommune