På hovedet

Borgmester på besøg ved paven: ”Han svarer mest i enstavelsesord. Men han siger da tak”

For Esbjergs borgmester og præsident for verdens energibyer, Jesper Frost Rasmussen (V), var det en stor oplevelse at deltage i pavens klimakonference. Her fandt han inspiration hos guvernøren i Californien og fortalte Londons borgmester, hvad Esbjerg er god til.

17. jun. 2024
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Maj 2024

14.20:
Flyet mod Rom letter. Jeg er på vej til pavens klimakonference i Vatikanet. Jeg sidder med en stolthed over, at Esbjerg er blevet inviteret i så fornemt et selskab. Jeg glæder mig til at komme i audiens hos paven og hilse på nogle af de andre borgmestre og guvernører, der er til stede.