Delte meninger

Bør kommuner støtte elitesport økonomisk?

En gennemgang foretaget af DR viste i august, at 23 såkaldte elitekommuner tilsammen bruger 50 millioner kroner på at støtte talentudvikling og elitesport. Det har skabt debat om, hvorvidt kommunerne skal prioritere at bruge de sparsomme skattekroner til at støtte eliteidræt.

27. 08. 2024 - kl. 08:42
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Jeg er imod, at der bliver prioriteret i de kommunale budgetter for at finansiere eliteidrætten, men min indvending er ikke kun økonomisk – også faglig.

Vi skal i kommunerne sørge for, at der er gode faciliteter, for at så mange som muligt får gode og givende oplevelser med at dyrke idræt, så de fastholdes i aktiviteterne i højere grad end på nuværende tidspunkt.