På hovedet

Da det lyder, at det er slagteriet i Ringsted, der skal lukke, er jeg lige ved at sluge rattet.

I april melder Danish Crown pludselig ud, at virksomheden vil lukke sit slagteri i Ringsted. 1.200 mennesker ville dermed stå uden arbejde inden for kort tid. Det vendte de efterfølgende måneder på hovedet for Ringsted Kommunes arbejdsmarkeds- og ungechef, Susanne Frydenlund, der satte gang i en kæmpe indsats for at hjælpe så mange som muligt videre.

29. aug. 2024
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

18.
April 2024

Jeg er på vej ind på parkeringspladsen ved jobcenteret klokken otte om morgenen, da det bliver meldt ud i radioen, at Danish Crown vil lukke et slagteri, og med det samme tænker jeg ”åh nej”. Da det lyder, at det er slagteriet i Ringsted, der skal lukke, er jeg lige ved at sluge rattet, for jeg ved godt, hvor stor en arbejdsopgave det bliver, men også hvor stolt kommunen er af så stor en arbejdsplads. Det er en kæmpe overraskelse, der kommer uden forvarsel.