Ledelse

Offentlig-privat samarbejde handler om at få læring ind i kommunen

Det er ikke bare et spørgsmål om udbud, men også om at få noget ud af samarbejdet med private aktører på ældreområdet, lyder det fra tre kommunaldirektører.

Billunds kommunaldirektør Ole Bladt-Hansen, Odders kommunaldirektør Henning Haahr og Frederiksbergs kommunaldirektør Stig Henneberg har alle forskellige erfaringer med private leverandører. Foto: Jakob Carlsen

01. 06. 2022 - kl. 10:12
Tekst af Mads Brandsen

Billunds kommunaldirektør Ole Bladt-Hansen er helt klar i mælet, når det kommer til offentlig-privat samarbejde på ældreområdet: Det kommer vi til at se mere af i fremtiden.

– Jeg tror, vi kommer til at se nogle nye konstruktioner, hvor vi som offentlig sektor må slippe noget af styringen for til gengæld at få noget privat innovation ind i kommunen, siger han.