Borgerservice

Borgere strømmer til Vallensbæks borgerservice efter medieomtale

Efter en artikel i Politiken om, at borgerservice i Vallensbæk havde åben 42 timer om ugen, er borgere fra andre kommuner strømmet til for at få hjælp.

Vallensbæk Borgerservice har haft ekstra travlt efter en omtale i Politiken. Foto: Vallensbæk Kommune

02. 06. 2022 - kl. 12:20
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

I en artikel i Politiken i maj kunne man læse , at borgerservice i Vallensbæk havde åbent i 42 timer om ugen, uden at det krævede tidsbestilling. Borgere kunne blot komme ind fra gaden og få hjælp til nyt pas, kørekort eller MitID. Ifølge Politiken var Vallensbæk én af otte kommuner, der undlader at afkræve tidsbestillinger.

Vallensbæks åbningstider og muligheder for hjælp sker i en periode, hvor borgerservice har haft ekstrem travlhed netop på grund af blandt andet MitID, folkeafstemningen om EU-forsvarsforbeholdet og fornyelser af pas.