Klima

Dragør inddrages i statslig kystsikring: Vi traf en vigtig beslutning om at presse på

Efter at have presset på for at blive en del af det statslige samarbejde om kystsikring omkring hovedstadsområdet, er Dragør nu blevet omfattet statens planer. En kæmpe gevinst, lyder det fra borgmesteren.

Dragør Kommune glæder sig over, at kommunen nu er omfattet statens samarbejde om kystsikring omkring hovedstaden. Foto: Colourbox

15. 08. 2023 - kl. 11:20
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

– Det er en kæmpe gevinst for os som lille kommune, for det det er et meget stort projekt.

Sådan lyder det fra Dragørs borgmester Kenneth Gøtterup (K), efter kommunen er blevet inddraget i statens samarbejde om kystsikring, der skal beskytte kritisk infrastruktur såsom metroen og Københavns Lufthavn mod stormfloder.