Udsatte
Udsatte børn og unge

Minister vil lette manglen på billige boliger til udsatte unge

Ministeren for byer og landdistrikter vil gøre det muligt for udlejere at indgå aftaler om kommunal anvisning i private ungdomsboliger til unge med særlige sociale problemer. Men Christiansborg skal gøre endnu mere, hvis hjemløsereformen skal lykkes, lyder det fra Hjem til Alle-direktør.

Udsatte unge skal kunne få kommunal anvisning til at flytte i ustøttede private ungdomsboliger, hvis udlejere vil indgå en aftale. Foto: Colourbox

06. 12. 2023 - kl. 09:33
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Det skal for fremtiden være muligt at anvise socialt udsatte unge til private ungdomsboliger, hvis kommunen laver en aftale med udlejeren.

Sådan lyder det fra by- og landdistriktsminister Morten Dahlin (V) i et svar til udvalget for landdistrikter og øer.

Hans svar kommer efter et spørgsmål, som udvalget har stillet ovenpå en henvendelse fra Hjem til Alle alliancen