Navne

Næstved har fundet ny kommunaldirektør

Fra 1. august skal 41-årige Camilla Nowak Kirkedal lede Næstved Kommune.

Camilla Nowak Kirkedal. Foto: Fredericia Kommune

Foto: Fredericia Kommune

28. 06. 2023 - kl. 09:47
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Næstved Kommune har ansat Camilla Nowak Kirkedal som ny kommunaldirektør. Fra den 1. august sætter hun sig i kommunaldirektørstolen i det kontor, som hun skal dele med de tre andre direktører i Næstved Kommune. Her afløser hun Rie Perry, som fik et nyt job som kommunaldirektør i Holbæk Kommune.

På den lukkede del af byrådsmødet tirsdag aften tog byrådet den endelige beslutning om at ansætte Camilla Nowak. Hun blev valgt i et felt med 12 ansøgere.

– Vi har haft mange gode og velkvalificerede kandidater til samtaler. Vi har valgt at ansætte Camilla Nowak Kirkedal, fordi hun har en solid erfaring med kommunal topledelse og vil være en stærk dynamo for udviklingen i Næstved Kommune. Hun er god til at inddrage, lytte og skabe sammenhæng – også med fokus på det tværgående, udtaler borgmester Carsten Rasmussen (S) i en pressemeddelelse.