Transport

Rødovre stempler ind i debat om larm fra Motorring 3: Etablering af støjværn skal ske nu

En enig kommunalbestyrelse i Rødovre ønsker øjeblikkelig bekæmpelse af støj fra Motorring 3. Tidligere denne måned har ni borgmestre stillet et borgerforslag om, at staten skal sikre borgere mod støj langs motorveje.

Kommunalbestyrelsen i Rødovre er utilfreds med indsatsen for at reducere støjen i forbindelse med udvidelsen af Motorring 3. Foto: Vejdirektoratet

01. 11. 2023 - kl. 12:19
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

I et høringssvar slår kommunalbestyrelsen i Rødovre nu fast, at der bør etableres støjværn langs Motorring 3 på hele strækningen igennem Rødovre. Det kommer som en reaktion på Vejdirektoratets miljøkonsekvensvurdering af udvidelsen af motorvejen, skriver kommunen i en pressemeddelelse.

– Det er med stor skuffelse og undren, at kommunalbestyrelsen i Rødovre læser Vejdirektoratets miljøkonsekvensvurdering af kapacitetsudvidelsen af Motorring 3, skriver kommunen i høringssvaret.