Landdistrikter
Transport
Turisme

KL kvitterer for gode takter i regeringens plan for landdistrikter

Der er mange gode takter i regeringens nye landdistriktsudspil, mener KL-udvalgsformand. Han fremhæver, at der er lagt op til at give kommunerne mere frihed til at udvikle deres lokalområder og udnytte deres styrkepositioner inden for blandt andet kyst- og naturturisme.

KL-udvalgsformand Johan Brødsgaard (R) roser blandt andet regeringen for at have lagt op til, at kommunerne skal have større mulighed for at udnytte deres styrke inden for kyst- og naturturisme. Foto: Colourbox

25. 08. 2024 - kl. 18:49
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Mens KL-formand Martin Damm (V) har rettet skarp kritik af regeringens udspil til en VE-bonus, der vil give de kommuner, der bidrager mest til opstilling af vedvarende energianlæg del i en 200 millioner kroner stor pulje, får en stor del af det øvrige indhold i regeringens landdistriktsudspil nu ros fra formanden for KL’s kultur-, erhverv- og planudvalg, Johan Brødsgaard (R).

Han kalder det et ”fremsynet udspil, der tager udfordringerne i landdistrikterne alvorligt.” Hvis intentionerne med landdistriktsudspillet bliver realiseret, vil det give mere fleksible rammer og bedre forudsætninger for at udvikle landdistrikterne, mener udvalgsformanden.