Navne

Nyvalgt borgmester er klar til hård økonomisk opgave: ”Jeg træder ikke ind i en rolle, hvor man kan sprælle med alt, der rører sig”

Christian Bro (S) blev med kort aftræk Fredericias nye borgmester i sidste uge, efter hans forgænger Steen Wrist (S) fik nyt job. Og det er udfordrede kommunale rammer, han nu træder ind i, men en opgave han er klar til at tage på sig.

Christian Bro (S) er klar over, at hans nye rolle som borgmester i Fredericia kommer til at være præget af de økonomiske udfordringer, næsten alle kommuner i landet arbejder under. Foto: Søren Gylling/Jyskfynskemedier/Ritzau Scanpix

30. 04. 2024 - kl. 15:23
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Tirsdag i sidste uge på et ekstraordinært byrådsmøde blev det officielt. Christian Bro (S) er Fredericias nye borgmester.

Det skete efter, at Steen Wrist (S) havde meldt ud, at han har fået nyt job og derfor ville træde tilbage som borgmester og byrådsmedlem.

Fredericias nye borgmester føler sig både klar og kompetent til opgaven. Og det var han egentlig også nødt til at være, for arbejdet gik i gang lige med det samme.