Krisen har ramt: "Vi er ikke i tvivl om, at det kun bliver sværere"

Den svære økonomiske situation kan mærkes i kommunerne, hvor tunge beslutninger og store besparelser har stået i kø i forbindelse med budgetlægningen. Udfordringerne er langt fra slut, og borgmestre forudser endnu flere borgere, der bliver ramt på pengepungen og retter deres frustrationer mod kommunerne.

I Tårnby er kommunalpolitikerne ikke vant til at svinge sparekniven, men det var nødvendigt ved dette års budgetlægning. Da budgetforliget bød på en lukning af kommunens skøjtehal, førte det til dødstrusler mod flere kommunalbestyrelsesmedlemmer. Siden har kommunalbestyrelsen med borgmester Allan S. Andersen (S) i spidsen udskudt lukningen af skøjtehallen. Foto: Nicolai Lorenzen

03. 11. 2022 - kl. 08:00
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

På isen i Kastrup Skøjtehal er en mulig fremtidig generation af ishockeyspillere iført grønne trøjer med ”Amager” stående med hvid skrift hen over brystet i fuld gang med dagens træning. Lyden af børnenes skøjter, der suser hen over isen, ivrige tilråb og hockeystave, der med jævne mellemrum rammer isen hårdt, fylder den kolde skøjtehal.

Denne dag summer hallen – som så mange andre dage – af liv, og både skøjteprinsesser, ishockeyspillere og familier, der bare vil have en tur på isen, har deres gang i hallen, der også er hjemsted for både Tårnby Skøjteklub og ishockeyklubben Amager Ishockey Club – også kendt som Ama’r Jets.