Velfærd
Budget
Økonomi

Frustrerende faciliteter plager hjemmeplejen i Albertslund: ”Det her er vores virkelighed”

Mens regeringen taler om masser af penge i kassen og skattelettelser, arbejder hjemmeplejen i Albertslund hver dag i slidte og mangelfulde faciliteter. Danske Kommuner er taget på besøg med borgmester Steen Christiansen (S), der mener, at kernevelfærden fortjener bedre.

Særligt manglende lokaler og ro frustrerer Albertslunds hjemmepleje i dagligdagen. Foto: Jakob Carlsen

25. 09. 2023 - kl. 10:23
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Der går ikke mange sekunder fra Steen Christiansen (S), borgmester i Albertslund, træder ind i hjemmeplejens grupperum før frustrationerne kommer mod ham som en lind strøm.

– Det er alt for lille det her grupperum, til det personale vi har, lyder det fra den ene ende af fællesbordet.